sobota 17. září 2016

Přečteno: Hogwarts: An Incomplete and Unreliable Guide - J. K. Rowling


Moje aktivita na blogu je k uzoufání zoufalá. Udělala jsem si dvoutýdenní volno a doháním to všechno, co jsem přes léto nestihla. Naneštěstí mám momentálně rozečtenou divnou sadu knih a nějak se mi nedaří je postupně dočíst abych se mohla pustit do něčeho, co mě pohltí a vyplivne až na samém konci. Každopádně, docela náhodou jsem narazila na to, že existuje další doprovodná série knih k Harry Potterovi a tak jsem ji vyzkoušela...

Informace o knize třeba TU!

Už si nepamatuji, na kterém konkrétním blogu jsem narazila na fanouškovský překlad té nové série z Pottermore, nicméně jsem si prakticky obratem knihy v originále pořídila a začala louskat ve čtečce. Nebyla bych to já, aby se nenašel zádrhel, takže po rozečtení jsem zjistila, že jsem se pustila do třetí knihy v řadě, ale nepředpokládám, že tím, že jsem to vzala od konce jsem o něco přišla.

Kdyby byla tahle knížka papírová, byla by opravdu útloučká. Skládá se totiž z kraťoučkých esejí, které vysvětlují některé záležitosti, které při čtení série mohly vyvolávat další dotazy. Pokud jsem pochopila koncept správně, tak všechny práce byly publikovány na webu Pottermore a teď byly uspořádány do tří knih a seřazeny tak nějak do tématických kapitol.

Vzhledem k tomu, že moje angličtina není úplně perfektní jsem se v některých chvílích lehce ztrácela. Bylo to hlavně proto, že Harryho nemám načteného v originále a sem tam mi chvíli trvalo, než mi konečně došlo o čem je řeč. Nemyslím si, že je to vyloženě náročné čtení, ale nějakou tu znalost angličtiny to opravdu chce.

Kromě nadšení, že jsem se dozvěděla, proč se do Bradavic jezdí vlakem, jsem byla taky velmi mile překvapená baladou Sira Nicholase de Mimsy-Porpington. Neméně zajímavé pro mě bylo osvětlení některých okolností ohledně Moudrého klobouku a vlastně musím říct, že mě celkově tahle miniknížka zaujala. Mám ráda, když paní Rowling pracuje na "zavedeném" kouzelnickém světě a zabývá se vysvětlováním věcí, které fanouškům přijdou diskutabilní nebo je prostě jen zajímá, jak to všechno bylo.


Informace o knize:
Autor: J. K. Rowling
Název: Hogwarts: An Incomplete and Unreliable Guide
Počet stran: 79
Nakladatelství: Pottermore

Můj názor:
Po té šílenosti, která vyšla v srpnu, (Ne, nebudu psát ten prokletý název. Ne a ne a ne!) jsem velmi mile překvapená. Od téhle série jsem pro jistotu nečekala vůbec nic a po první přečtené knize se moc těším na zbylé dvě. Líbí se mi nápad a jsem okouzlená grafickým zpracováním, jen škoda, že se knížky nedají pořídit na papíře (nebo dají?!), protože ve čtečce nejsou zdaleka tak hezké, jak by být mohly.
Dozvěděla jsem se nové informace ze světa Harryho Pottera, místy se zasmála a jsem nadšená, že jsem originálu rozuměla i když jsem se s tím občas trochu prala.
Jednu drobnou výtku bych ale měla - proč je to zatraceně tak krátké? To se nemůže Rowling dokopat k tomu, aby sepsala nějakou kloudnou historii? Už Famfrpál a Fantastická zvířata byly minimalistické jednohubky a teď vytvoří další taková veledíla? Vždyť už mohla mít dvakrát napsanou historii Bradavic nebo něco podobně megalomanského... 

Shrnuto jednou větou: Pokud máte Harryho rádi a nečtete Pottermore (jako já), tak vám s klidným svědomím knihu doporučuji.

Čtyři a čtvrt losa z pěti. (prostě to mělo být delší... třeba o pět set stran nebo tak nějak)

Žádné komentáře:

Okomentovat